Профілактика булінгу в Снігурівській ЗОШ №3
Cеред сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства, довготривалих агресивних проявів та третирування у міжособистісних стосунках підлітків, здійснюваних самими дітьми одне до одного. Такі стосунки отримали назву шкільний булінг, розповсюдження якого впродовж останніх років визнано в освітній практиці та є соціальною проблемою. Запобігання та профілактика випадків шкільного насильства є найважливішим завданням педагогів та психологів, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до низки руйнівних наслідків.
В рамках профілактичної роботи у школі ми проводимо наступні заходи з попередження проявів булінгу, які мають систематичний характер:
• Круглий стіл із застосуванням медіа-презентації з вчителями школи на тему: «Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі»
• Виступ психолога на батьківських зборах на тему «Булінг: причини, наслідки, методи профілактики та подолання негативного явища».
• Анкетування учнів з метою виявлення проявів насильства.
• Семінар з елементами тренінгу для учнів 6 – 9 класів «СТОП, БУЛІНГ» з метою формування в учнів громадянської відповідальності за наслідки асоціального способу життя.
• Бесіди психолога, класоводів, класних керівників з учнями на тему: «Я – повноцінна особистість держави», «Життя без агресії», «Дізнайся про свої права та обов’язки», «Стоп, булінг», «Обережно - конфлікт» з метою формування прагнення підлітків до ведення здорового способу життя; обізнаності учнів у негативізмі булінгу та його наслідків, попередження насильницької поведінки учнів.
• Тренінги з учнями на тему на вибір: «Умій сказати НІ», «Ми - проти насильства у школі. Ми – проти агресії», «Формування відповідальності щодо власної поведінки».
• Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.
• Створення на базі школи алгоритму реагування на випадки насильства серед дітей: чіткий алгоритм можливих дій, відповідальності та компетенції вчителя, представників адміністрації, психолога;
• Бесіди з батьками учнів щодо профілактики булінгу та правил спілкування з дітьми, що потерпають від третирування «Що робити, якщо ваша дитина - агресор?», «Як допомогти дитині, якщо вона стала жертвою булінгу?»
• Виготовлення пропагандистського буклету «Булінг у школі: що це таке і як з ним боротися.».
• Розробка та використання в роботі психологічної служби школи «Пам’ятки школяру» .
• Конкурс плакатів «Ми – проти булінгу»
• Перегляд відео-презентації «Булінг! Як його розпізнати»
Саме такі заходи навчають школярів користуватися своїми правами, захищати їх у разі порушення, не бути байдужими, налагодити стосунки з однолітками та вчителями.